Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Από την ιδέα στην εμμονή.



Κουβέντα στην κουβέντα η ιδέα προέκυψε προκλητική. Μετρώντας και κάνοντας δοκιμές  πάνω στις δικές μοτοσικλέτες, άρχισαν να προσγειώνονται ιδέες απανωτά. Αφού μελετήσαμε τις προδιαγραφές άλλων κατασκευαστών, προσθέσαμε τις δικές μας ιδέες και αρχίσαμε να δίνουμε μορφή στα πρώτα προσχέδια. Ο καιρός έξω ήταν άθλιος οπότε βολτάραμε με ένα μολύβι σχεδίου στο λευκό χαρτί.Και σύντομα στο καρώ.










 Mετά από πολύ ψάξιμο καταλήξαμε ότι θέλαμε η δική μας σχάρα:






- Να είναι από το καλύτερο κράμα αλουμινίου που αντέχει η τσέπη μας ώστε να μην παραμορφώνει και να σκουριάζει. Tο αεροπορικό αλουμίνιο έχει τιμή απαγορευτική, αλλά δεν πάμε πολύ παρακάτω. Ώστε να κρατήσει για πολλά χρόνια χωρίς να ζητήσει καμία συντήρηση και να κάνει απόσβεση. 

- Να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο της ικανότητες φόρτωσης μιας μοτοσικλέτας on off.

- Να μπορεί να δεχθεί όχι μόνο τις συνηθέστερες βαλίτσες της αγοράς, αλλά εναλλακτικά και βάση δοχείων της Rotopax. Και να μένουν διαθέσιμες και υποδοχές για να δέσεις φορτίο πάνω από αυτά.










- Και με κάθε δυνατό μέσο, δηλαδή παραδοσιακά  λάστιχα «χταπόδια» με γάντζους, χοντρότερα λάστιχα τύπου Rock Straps με μεγάλους γάντζους, ιμάντες πλάτους μέχρι 48 χιλιοστά και σκοινί με διάμετρο μέχρι ένα εκατοστό, γιατί απλά ποτέ δεν ξέρεις που θα σε βρει η ανάγκη να δέσεις κάτι, με ότι βρήκες διαθέσιμο εκεί που είσαι.  



- Το δέσιμο να γίνεται εύκολα. Θα υπάρχει πρόβλεψη ώστε και τα πιο χοντρά δάχτυλα να μπορούν να περάσουν το πιο λεπτό λάστιχο , η ένα χοντρό σκοινί, παντού και προς κάθε κατεύθυνση. Το δέσιμο θα είναι ένα σταυρόλεξο που θα λύνεται  προς κάθε κατεύθυνση. Κάθετα, οριζόντια, διαγώνια.  Εύκολα.


- Αυτό να γίνει με αποστάτες που θα σηκώνουν την επιφάνεια της σχάρας από αυτή της μοτοσικλέτας. Αφήνοντας ενδιάμεσα χώρο όχι μόνο για χοντρά δάκτυλα αλλά και για μια μικρή εργαλειοθήκη ή να τυλιχθεί γύρω τους κλειδαριά. Ανάλογα το μοντέλο μοτοσικλέτας. 


-Τα ανοίγματα να βρίσκονται σε τέτοια διάταξη ώστε να ασφαλίζουν όχι μόνο ίσα ή μεγαλύτερα από τη σχάρα φορτία, αλλά και μικρότερα από αυτή. Με ασφάλεια και άνεση. Να έχει υποδοχές για δέσιμο κάθε είδους αποσκευής με κάθε δυνατό τρόπο.Με ιμάντα από δύο μέχρι πέντε εκατοστά, αλλά και τα παραδοσιακά ή και ενισχυμένα "χταπόδια". Ακόμα και θηριώδης ιμάντες με γάντζους που είναι για ασφάλιση φορτίου σε αυτοκίνητα.










- Να υπάρχει πρόβλεψη ώστε να υπάρχουν ελεύθερες υποδοχές για δέσιμο της ίδιας της βαλίτσας στην σχάρα. Έτσι ώστε να μπορεί κανείς να δέσει κάτι πάνω από την βαλίτσα. Αλλά και να σταθεροποιήσει την ίδια την βαλίτσα, για περιστασιακή χρήση σε εκτός δρόμου διαδρομές ή την περίπτωση υπερφόρτωσης της βαλίτσας. Ή ακόμα και βλάβης του συστήματος προσαρμογής της βαλίτσας στη σχάρα.

 



- Όλα αυτά όμως να γίνονται χωρίς η σχάρα να θέτει σε κίνδυνο με το σχήμα και το μέγεθος της την ασφάλεια των επιβατών αλλά και της ίδιας της μοτοσικλέτας.  Η σχάρα δεν προεξέχει τόσο από την μοτοσικλέτα ώστε να χτυπάει στο έδαφος σε περίπτωση πτώσης και να προκαλεί στρεβλώσεις στη μοτοσικλέτα ή τραυματισμό στους επιβάτες. Γιαυτό θα πρέπει η επιφάνεια της να είναι διαμορφωμένη ώστε σε περίπτωση πρόσκρουσης να «λυγίζει» πριν το υποπλαίσιο.  





- Οι γραμμές της να είναι προέκταση  των φυσικών γραμμών της μοτοσικλέτας. Λύσεις τύπου «τετράγωνο ταψί με τρύπες» -από τις οποίες είδαμε αρκετές- απορρίφθηκαν εξαρχής, όσο «βολικές» ή εντυπωσιακές λόγω εμβαδού και αν ήταν. Η σχάρα πρέπει να κάνει την μοτοσικλέτα πέρα από πρακτικότερη και ομορφότερη, γιατί όπως και να το κάνουμε η μοτοσικλέτα είναι μια υπόθεση πάθους. 

- Γι αυτό η σχάρα μας δεν θα έπρεπε να μοιάζει με καμία άλλη στην αγορά. Εκτός από εργαλείο να είναι και αντικείμενο με δικό του μοναδικό design

-Όλα τα εξαρτήματα στερέωσης να είναι από γαλβανισμένο υλικό προδιαγραφών ανάλογων με τις επώνυμες του εξωτερικού. 

- Την σχάρα να μπορεί να την εγκαταστήσει οποιοσδήποτε έχει δύο τρία βασικά εργαλεία και ελάχιστη πείρα στο μαστόρεμα σε λιγότερο από μισή ώρα.



Και σαν να μην έφταναν αυτά…

Προσθέσαμε και το δυσκολότερο: 

- Η σχάρα θα ταιριάζει στα περισσότερα μοντέλα on off της Ελληνικής αγοράς μοτοσικλέτας. Ώστε να υπάρχουν πολλές πιθανότητες ο αγοραστής της να την χρησιμοποιεί και όταν αλλάξει μοντέλο μοτοσικλέτας και πάει σε άλλο on off. Αλλά ακόμα και αν δεν του κάνει στο επόμενο μοντέλο μοτοσικλέτας, να έχει εύκολα έναν φίλο με κάποιο από τα γνωστά best seller δίτροχα της Ελληνικής αγοράς μοτοσικλετών διπλής χρήσης. Μια σχάρα ανεπίσημα, αλλά πρακτικά, universal.  Για ακόμα μεγαλύτερη απόσβεση του κόστους απόκτησης της.

Έτσι μετά από πολλές σπαζοκεφαλιές –και αφού το πάτωμα γέμισε τσαλακωμένα χαρτιά σχεδίου- καταλήξαμε ότι η «Σχάρα Αλουμινίου SMR» για βαλίτσες Μonokey θα ταιριάζει στα εξής μοντέλα:

HONDA Transalp 650 & 700 - Africa Twin 750 - Dominator 650 - Varadero 1000/125, SUZUKI V-Strom 650, KTM 950/990 Adventure, BMW F 650/800 GS.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου